FANDOM

Cesta Jediho - cover

Cesta Jediho

Autorské informace

Autor(ři) knihy:

Jiří Rác

Autor(ři) obalu knihy:
Editor(ři) knihy:

Jiří Rác

Publikační informace

Vydavatel:

Akademie Sithů

Datum vydání:

22.7.2011

Druh média:

E-book

Počet stránek:

145

Chronologie

Období:

Starý Řád Jedi

Timeline:
  • 3947-46 BBY
  • 13-14 po bitvě u Malachoru V
Série:

Starý Řád Jedi

Následující:

Název nebyl určen

První kniha od Jiřího Ráce v univerzu Star Wars, v němž již publikoval několik povídek z rozdílných období. Knihu v podobě e-booku publikoval poprvé na Akademii Sithů v červenci roku 2011. Děj knihy se odehrává v letech 3947-46 BBY, což odpovídá 13-14 letům po bitvě u Malachoru V, která ukončila Mandalorianské Války.

Shrnutí příběhu Editovat

Jedinci, kteří dříve doprovázeli Vypovězenou na jejích cestách končících na Malachoru V se společně pokouší obnovit Řád Jedi. Do čela tohoto úkolu se postavil Mical, asi nejzkušenější z nich, a nyní se chystají otevřít první novou třídu studentů, z nichž by se měli stát Jedi. Obnova však spočívala též v hledání dalších ztracených Jedi, což zavedlo Paerise Kirana na Onderon. Zde nalezl Jordiho Linxe, rytíře Jedi, který se sám uvrhl do exilu poté, co měl ve své době zakázaný milostný vztah s členkou Řádu. Společně se vrátí na Coruscant do Chrámu Jedi, kde se všichni až nečekaně hodně rozhodnou spoléhat na zkušeného Jediho, který si není svou rolí jistý.

A zatímco Jordi přiměje Micala, aby se chystal na rytířské zkoušky a postupně hodnotí dosavadní vývoj obnovy Řádu, Paeris Kiran se svými padawany vyrazí na Bespin pokračovat v hledání dalších Jediů. Jenomže tam narazí na odpor neznámé a dobře vyzbrojené skupiny, která sestřelí jeho frachťák a se štěstím se jim povede přistát na Opuštěné těžební plošině. Odtud se jim povede dostat v opraveném landspeederu na další plošinu, která je v plném provozu. Zjistí, že právě ona je v držení skupiny, která je bez otázek poslala dolů a rozhodnou se jim ukrást frachťák a zmizet zpět do Republiky. Při útěku však narazí na bimmského Sitha Darth Veila, který v souboje porazí Paerise a svede jeho padawanku na temnou stranu Síly. Zdecimovaný Paeris nakonec s vypětím všech sil prchá se svými dvěma zbylými padawany do bezpečí republikového prostoru.

Zpět na Coruscantu má Paeris potíže vypořádat se se svým selháním v podobě ztráty padawanky. Díky pomoci Jordiho se mu to nakonec povede a je opět připraven normálně fungovat. Síly Lorda Veila mezitím provedou úspěšný útok na Rothanu, kterou obsadí, aniž by upoutali jakoukoliv pozornost z venčí a získají tak strategicky výhodné loděnice. Republikové Síly, které dorazily k Bespinu zde nenaleznou skoro nic, co by mohlo vést k lordu Veilovi a s neúspěchem se vrací zpět na Coruscant, kde posléze Mical splní všechny zkoušky a je oficiálně prohlášen Rytířem Jedi, čtvrtým, kdo se v současném Řádu může tímto titulem oficiálně pyšnit.

Události dále navazují s ročním zpožděním, kdy Jordi chystá vše na svůj odlet z Chrámu, aby vyhledával další ztracené Jedie a případně vypomáhal, kde to šlo. Lord Veil mezitím pokračoval v získávání dalších planet pod svou nadvládu a tentokráte využil Illarreenské občanské války, kam vyslal svou učednici. Mezitím plánuje dál získávat nové zdroje a výhody a proto vysílá svůj stín Deathrunnera, aby zabil mladého konstruktéra a hlavně ukradl plány na novou válečnou loď. Jediové se mezitím dohodnou na vytvoření Nejvyšší Rady, která by měla dále určovat jejich vliv a působení. Ale v Republice se objeví nové potíže, kdy se 16 planet kompletně odřízne a nelze s nimi komunikovat, proto je vyslán Paeris,aby situaci prozkoumal a odhalí existenci 400100500260026, samovolně ustanoveného území bráněného pouze silami droidů.

Po dvou měsících příprav a průzkumů se Republika vydává dobýt zpět své ztracené území v Gordianském úseku a to i s pomocí Jediů pod veleném Paerise Kirana. Ten vede diverzní akci, která se povedla pouze do doby, kdy měla přilákat jednotky nepřítele, které nepřiletěly. Netrpělivost admirála hlavních sil a jeho přehnané sebevědomí vedlo k útoku na domnělou hlavní planetu nepřítele, kde však tvrdě narazili na sebevražednou taktiku nepřítele. Paeris se svými silami včas na to, aby zachránil bitvu, byť i tak došlo k velký ztrátám ještě před vyloděním. Jordi mezitím přilétá na Doniphon pomocí Estememu Hasche v jeho misi, aby zde objevil mladou a talentovanou dívku v Síle - Tylo Mirz. Povede se mu osvobodit její rodinu z dluhů a dívka se nakonec stane jeho padawankou po krátké vizi. Nelení ani lady Waleria, která začne plnit první ze tří úkolů lorda Veila, jimiž má prokázat připravenost na další krok ve svém studiu temné strany.

Republika mezitím zahájí pozemní útok na hlavní obsazené planetě, kdy zároveň vyšle předsunutý tým na průzkum. Sestaví se bojový plán, který však odpočátku nevychází přesně podle pravidel a jediný, kdo tak nějak postupuje je průzkumný tým, který dostane za úkol infiltrovat a sabotovat pevnost nepřítele. Na pomoc pozemním silám také přilétá Jordi, který byl nejblíže z dostupných posil a svým způsobem se přidává k infiltračnímu týmu. Další děsivý plán však rozjíždí lord Veil, který chce využít potíže Republiky a vysílá své dva nejschopnější bojovníky na Corellii.

Infiltrační tým se dostane až k původci všech potíží - infrastrukturnímu plánovacímu systému G0-T0. S tím je vše velice rychle rozřešeno, podobně jako s útočnou silou droidů, která je vojáky vedenými Jedii přeci jenom nakonec rozmetána. Na Corellii však dopadá situace pro Republiku úplně opačně, kdy je téměř zničena tamější loděnice a notně poškozena orbitální platforma. Přesto přežívá svědek, který viděl Walerii a ví, že byla uživatelkou Síly.

Výskyty Editovat

Dle druhu
Postavy Tvorove Droidi Události Lokace
Organizace a tituly Vnímající druhy Vozidla a lodě Zbraně a technologie Různé

Postavy

Tvorove

Droidi

Události

Lokace

Organizace a tituly

Vnímající druhy

Vozidla a lodě

Zbraně a technologie

Různé