FANDOM

Drexl
Drexl
Označení

nevnímající

Planeta původu

Dxun

Průměrné rozpětí křídel

až 20m

Barva kůže

tmavě fialová, jasně zelená

Drexl je okřídlený dravec pocházející z měsíce Dxun, odkud se v nemalé míře rozšířil i na planetu Onderon, kterou Dxun obíhá. Proslul především jako dopravní prostředek Jezdců Bestií, kteří s nimi brázdili Onderonskou oblohu.

Charakteristika Editovat

Tito okřídlení ještěři měli silná svalnatý těla pokrytá fialovými šupinami. Jejich dlouhý krk byl zakončen malou hlavou s krátkým a širokým čenichem a ostrými tesáky. Největší zub dospělého drexla dosahoval velikosti lidské paže a drexlové měli podobnou stavbu těla jako plně vyrostlý Drak krayt. Rozpětí křídel u dospělého samce mohlo dosahovat až dvacet metrů. Atypická oběžná dráha Dxunu okolo Onderonu jim umožnila během let migrovat na tuto planetu, kde se jim povedlo uchytit.

Drexlové začínali život v larválním stádiu a narodili se tři metry vysocí. V tomto stádiu ještě nemají křídla, ale nahrazují to svou divokostí a prudkostí. Tyto larvy drexlů se stavbou těla více podobaly humanoidům a měly dvě nohy a ruce s třemi prsty pařátového profilu. Nechyběl jim samozřejmě ani ocas a tři řady ostnů na jejich zádech. Kůže některých larev drexla byla oproti tmavě fialové u dospělého jasně zelená.

Zvládnout samotného drexla byl náročný úkol, často vyžadující až tři jezdce. Jeden jezdec měl na starosti otěže a tedy řízení tvora, zatímco druhý byl ozbrojený zbraní a třetí vydával rozkaz řídícímu jezdci.

V mnoha případech byli drexlové imunní vůči používání Síly.

Historie Editovat

V ranné historii Onderonu byly drexlové obávaní predátoři, kteří okolo sebe šířili hrůzu a napadali primitivní Onderonské vesnice, čímž místní obyvatele přinutili k vývoji bezpečného místa, čímž se stalo opevněné město Iziz, v němž poté žila podstatná většina obyvatelstva. Později všk byli drexlové trénováni jako způsob dopravy Onderonskými vyvrheli, kteří byli známí jako Jezdci Bestií.

Larva drexla byl použit při pokusu generála Vaklu o ovládnutí trůnu na Onderonu. Tato larv byla přinucena k prolomení štítové bariéry, která uzurpátory dělila od korunovací místnosti královny Talie. Tato larva byla později zabita Vypovězenou a jejími přáteli.

Darth Bane prokázal schopnost zvládat drexla při své snaze dostat se z Dxunu, kde havarovala jeho loď, na Onderon. Stejně jako toho byli schopní i první drexlové, tak i ten n jehož zádech Bane letěl. Jakmile přiletěl na Onderon, tak jeho drexl porazil jezdce bestií, kteří obtěžovali Darth Zannah, jeho učednici.

Výskyt Editovat